Heipä vaan!

Mukavaa, kun olet tullut pistäytymään blogissani. Vielä mukavampaa on, jos jätät käydessäsi itsestäsi puumerkin. Toivottavasti viihdyt - tervetuloa myös uudestaan! :)

sunnuntaina, lokakuuta 25, 2009

O Tannenbaum, o Tannenbaum...

Ihanan viheriäiset sukat ovat nyt valmiina! :)


Kuusikko-sukat
Tehty ajalla: 20.-25.10.2009
Suunnittelija: Kangaskasa
Lanka: Novita 7 veljestä vihreä (384)
Langankulutus: 187 g
Puikot: 3 mm bambut
Koko: 38
Muuta: Muokkasin ohjetta omaan jalkaan. Varren resori tehty 56 s:lla, pitsineuleen alettua 55 s. 10 cm ennen kantapäätä kavensin 2 s pois = 53 s. Teräosassa 48 s. Mallikertoja varressa 11, terässä 6, yhteensä koko sukassa 17 mallikertaa. Tavallinen kantapää, sädekavennus kärjessä. Tuli minun jalkaani oikein sopivat! :)



Ihana tikutella taas kunnon polvisukat! :) Tiistaina sukkia aloittaessani kerroinkin, että ohjeen kaaviota oli hankala seurata aluksi, mutta äkkiä siihen sitten tottui ja opin mallineuleen ulkoa. Ei ollut sinänsä vaikea mallineule alkuunkaan.



Kuusikko-nimi näille sukille taitaa tulla siitä, että kun sukkia katsoo tälleen sukan pitäjän näkökulmasta, niin sukissa komeilee korkea kuusi. Näkyy kyllä tässä kuvassa vähän huonosti... Ja minulla tulikin sitten tosi korkeat kuuset, kun tein niin pitkät varret. :)



Tässä kuvassa sitten kuuset ovat "latva alaspäin". :)

Ilmoitettakoon samalla, että näiden sukkien valmistuttua minun lankavarastoni ei paina enää edes kymmentä kiloa! :D Nyt teen kaikkeni, ettei se pääse koskaan enää paisumaankaan yli kymmenkiloiseksi. :)

Ai niin, Sukkasatoonhan nämä menevät. Taitaa olla viides minun tekemäni pari Hillokellarissa.



Eilen muuten minulla oli päälläni (kuten on tänäänkin) muutama vuosi sitten virkkaamani villapusero. Olen virkannut sen pyörönä ja yhdistänyt hihatkin viimeisellä kerroksella suoraan miehustaan, joten siinä ei ole saumoja muuta kuin kainaloissa kädentien kavennusten kohdalla joku 5 cm pätkä, senkin olen virkkaamalla tehnyt. No, huomasinpa sitten yhtäkkiä, että toisesta kainalosta oli se sauma purkautunut ja kainalossa ammotti iso reikä. Minä tietysti kiljaisin: "KÄÄK! Mun pusero on revennyt!", johon esikoinen tuumasi: "Se varmaan johtuu siitä, että sää oot äiti lihonu!" :D

Hmm... miten se sanonta kuuluikaan lasten suusta ja totuudesta...? ;)

Oikein suloista sunnuntaita ja alkanutta talviaikaa! :)

21 kommenttia:

  1. Sukkasi ovat kivannäköiset. Tuo kuusikko-malli on minulle vieras, vaikka olen törmännyt siihen muutamissa blogeissa. Kävin katsastamassa ohjeen ja sen voisi tehdä kärjestä, jolloin kuuset olisivat latva ylöspäin. Tämä siksi, että teen sukat yleensä aina niin päin. Sukkasatoon en niitä aio enää kokeilla, mutta ehkä myöhemmin talvella. Kiitokset siis inspiksestä.

    VastaaPoista
  2. Hienot sukat olet neulonut ja ihanan pitkät, todellakin kunnolliset polvisukat! Ja vähänkö sä olet hei nopea?!

    VastaaPoista
  3. Kauniit kuusihillot!
    Oletpa ollut hurjan nopea!

    VastaaPoista
  4. Ihanat polvisukat! Nyt se kaunis vihreä jakku, hame(tai housut) ja sukat ja sitten menoksi! :)

    VastaaPoista
  5. Kiitos viestistä blogissani. On mukavaa, että on samanlaisia innokkaita pihiharrastajiakin, jotka kuitenkin varmaan rakastavat neulomista ihan yhtä paljon kuin luxusneulojatkin. Ja eihän kenenkään tapa harrastaa tietenkään ole minulta pois.

    Sinulla on yhtenään erittäin ihania malleja, ei tule aina edes kommentoitua. Värimaailmasikin on hyvin mieleinen minulle. Jakkusi on tosi kaunis, jos olet mekkojen ystävä, se sopisi hienosti mekonkin päälle.

    Nyt rannekkeiden ohessa teen Seiska veikasta testikappaleita. Ainakin Martta-punainen tuntuu ihan mukavalta eikä ollenkaan niin muoviselta nitskulta kuin eräskin sähkönsininen taannoin. Olen vain niin kuumahinen, että se sopii korkeintaan ulkoneuleisiin minulle.

    Vallan lystiä ja ihanan syksyistä viikkoa sinullekin!

    VastaaPoista
  6. Ihanat sukat! Tarttis varmaan itsekin viitsiä tehdä jotkut nätit pitsisukat...

    Lapset on aina niin kohteliaita, meillä myös :D

    Sun sivulla on muuten jotain (oisko toi radio), mikä jumittaa sen aina tosi pitkäksi aikaa kun tulen blogiisi. Onkohan vika mun koneessa?

    VastaaPoista
  7. Kauniit on Kuusikot!
    Minä en ole lankavarastoani koskaan punninnut mutta luulen sen olevan reippaasti alle 10 kilon ja toivon saavani sen ihan minimiin pikkuhiljaa.

    VastaaPoista
  8. Tosi kauniit sukat! - Voi juku, ei toivoakaan, että joskus pääsisi alle 10 kg...

    VastaaPoista
  9. Ihanan lämpimän näköset polvisukat.

    VastaaPoista
  10. Voi kun sukat ovat kauniit :)
    Milloinkahan minä pääsen alle kymmenenkilon lankavarastolle, en varmaan ikinä....

    VastaaPoista
  11. Sie oot kyl nopia :) Oisinpa minäki. :) Mut siis todella kauniit sukat nämä.

    VastaaPoista
  12. Kauniit sukat!

    Blogissani on sinulle jotakin!

    VastaaPoista
  13. Sukat on ihanat, sekä väriltään, että malliltaan. Ihan hengästyttää tuo sun vauhtisi.

    VastaaPoista
  14. Oi että pitääkin olla nätit sukat ja tuo bolero! Ah... Mukavaa lokakuun viimeistä viikkoa sinulle!

    VastaaPoista
  15. Miä oon myös lihonu! Sen lisäksi minulle on kuulemma tullu ryppyjä! :D
    Mahoton sukkavauhti sinulla!
    Onnea viulutaiteilijalle!

    VastaaPoista
  16. Oi, kun kauniit polvarit! (laittaa tuhannen mallin mieleen)

    VastaaPoista
  17. Heipä hei! Kiitos kun kävit jättämässä kommentin Kuusikko-sukista, ja neuloit ne. Kylläpä oletkin neulonut upean lämpimät sukat! Sinulla on kauniita töitä.

    Hyvää viikonloppua ja pyhäinpäivää sinulle!

    VastaaPoista

Haluatko piristää päivääni? :) Sen voit tehdä helposti jättämällä itsestäsi puumerkin kommentteihin! Kiva kun löysit blogiini - tervetuloa toistekin! :)

Jos kommentointi ei onnistu (vaatii rekisteröitymisen), voit laittaa viestisi sähköpostitse:
marska_77@yahoo.com

Kiitos! :)

Hei hei!

Kiva kun kävit, tulehan toistekin! :)